Raport z diagnostyki
Raport z oględzin Mazda 6 Skyactiv-G i-ELOOP z 2013 roku

Mazda 6 z 2013 roku
Klient znajdował się zdalnie, dlatego sporządziliśmy pełny raport fotograficzny i nagrania wideo.
Wstępne zbieranie informacji
Według sprzedawcy pojazd znajduje się w idealnym stanie technicznym. Na karoserii nie ma śladów korozji, a lakier jest całkowicie oryginalny (sprzedawca posiada miernik grubości lakieru i sam dokonał pomiarów). Silnik nie wykazuje żadnych wycieków, a wnętrze nie nosi oznak zużycia. Sprawdzenie pojazdu w bazach danych nie wykazało żadnych śladów wypadków ani problemów z dokumentacją.
Wady nadwozia
Nadwozie nosi ślady naturalnej eksploatacji i posiada liczne zarysowania oraz wgniecenia. Pomiar grubości lakieru wskazuje na wtórne lakierowanie niektórych elementów.
Pomiar grubości lakieru
Sprzedawca telefonicznie zapewniał, że samochód ma oryginalny lakier i nigdy nie był malowany. Dwukrotnie przekonywał naszego eksperta, że sam sprawdził samochód miernikiem i może zagwarantować brak lakierowania. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że właściciel wprowadził naszego eksperta w błąd.
Inspekcja wnętrza
Wnętrze wykazuje ślady naturalnej eksploatacji, a jego stan odpowiada deklarowanemu przebiegowi. Poważnych uszkodzeń nie stwierdzono.
Inspekcja układu hamulcowego i zawieszenia
Dokumentacja fotograficzna układu hamulcowego i zawieszenia.
Raport o stanie układu hamulcowego, kół i zawieszenia
Opony posiadają mikropęknięcia i uszkodzenia, co wskazuje na konieczność ich wymiany przed kolejnym sezonem.
Amortyzatory bez wycieków.
Stan pozostałości klocków i tarcz hamulcowych wynosi 70%.
Inspekcja komory silnika
Dokumentacja fotograficzna silnika, skrzyni biegów i akumulatora.
Raport o stanie silnika i akumulatora:
Po prawej stronie silnika widoczne są zapocenia olejowe, które nie są krytyczne i nie wymagają natychmiastowej interwencji.
Akumulator jest zużyty w 71% i wymaga wymiany.
Sprawdzenie zawieszenia oraz opon
Felgi mają uszkodzenia wynikające z kontaktu z krawężnikami oraz zarysowania na całej powierzchni.
Opony z 2018 roku są równomiernie zużyte i mają bieżnik o głębokości około 5 mm.
Brak wycieków na amortyzatorach osi przedniej i tylnej.
Na elementach zawieszenia i podwoziu widoczne ślady korozji.
Weryfikacja przebiegu i diagnostyka komputerowa
Sprawdzenie przebiegu w modułach sterowania wskazuje, że deklarowany przebieg może być autentyczny.
Zużycie elementów wnętrza odpowiada deklarowanemu przebiegowi.

W modułach sterowania nie wykryto błędów, co wynika z faktu, że sprzedawca usunął je przed inspekcją.

Wyjaśnienie zrzutu ekranu:
1. Zarejestrowana przez sterownik ilość przejechanych kilometrów.
2. Dystans pokonany od momentu usunięcia błędów.
3. Całkowita liczba przejechanych kilometrów.

Różnica w kilometrach między parametrami 1 i 3 jest normą.
Jazda próbna
Brak hałasów w zawieszeniu
Brak wibracji na nadwoziu
Brak wibracji i ściągania podczas jazdy
Prawidłowa praca automatycznej skrzyni biegów
Dobra dynamika i prawidłowa praca układu hamulcowego
Stabilna praca silnika
Inspekcja na stacji diagnostycznej
Na stacji sprawdzono układ hamulcowy, zawieszenie oraz stan podwozia.
• Amortyzatory i układ hamulcowy przeszły wszystkie testy, ale stwierdzono stukanie w tylnej prawej łącznik stabilizatora.
• Szczegółowa inspekcja wykazała ogniska korozji na podwoziu. Sytuacja nie jest krytyczna, ale zaleca się zabezpieczenie podwozia przed dalszą korozją.
• Konieczna wymiana obejmy tłumika.
• Reszta elementów zawieszenia i podwozia bez zastrzeżeń. Tylna część silnika sucha, brak śladów wycieków oleju.

Podsumowanie

Nie możemy polecić tego samochodu naszemu klientowi z następujących powodów:
1. Nadwozie ma liczne zarysowania i wgniecenia, o których sprzedawca nie poinformował.
2. Sprzedawca usunął błędy z modułów sterowania przed naszym przyjazdem.
3. Samochód wymaga inwestycji:
• Wymiana akumulatora.
• Antykorozyjne zabezpieczenie podwozia.
• Wymiana łącznika stabilizatora.
• Pełny serwis wszystkich układów i podzespołów.
4. Brak historii serwisowej oraz dokumentów potwierdzających zakup części. Jedynym źródłem informacji są słowa sprzedawcy, który okłamał nas w sprawie stanu nadwozia.
  • 5. Cena pojazdu znajduje się w górnym zakresie. W tej cenie można znaleźć samochód w lepszym stanie i z bardziej przejrzystą historią.

Zamów diagnostykę przed kupnem

Dowiedz się wszystkiego, co ukrywa sprzedawca.
Kup technicznie sprawny samochód. Uniknij ciągłych napraw.

Niech Twój samochód daje Ci radość z każdej jazdy!

Sprawdzenie auta przed kupnem Pan Auto.

KONTAKTY
+48123337700
panautokrk@gmail.com
Media społecznościowe:
Eugeniusz Svilenak
NIP: 9452243823
REGON: 522995125
Aleja 29 listopada 130/329, Kraków
-
Działamy na terenie
Kraków i okolice
Poznań i okolice
Warszawa (wkrótce otwarcie)
Wrocław (wkrótce otwarcie)
Gdańsk (wkrótce otwarcie)